Promocje

Jaka pompka rowerowa sprawdzi się najlepiej? Przydatne wskazówki

Dodano
Jaka pompka rowerowa sprawdzi się najlepiej? Przydatne wskazówki

Ujście powietrza z koła w trasie to powszechna sytuacja, która niestety przydarza się dosyć często. Nie ma na to reguły – zdarza się każdemu rowerzyście. Opona, w której brakuje powietrza, wymaga po prostu… dopompowania. Aby zrobić to szybko i sprawnie, niezbędna jest nam dobra i stabilna pompka rowerowa. Którą wybrać?Nie mając przy sobie odpowiedniego sprzętu, nie można podążać dalej. Zazwyczaj po tego typu zdarzeniu staramy się przygotować lepiej na kolejną wyprawę oraz odpowiednio zadbać o poziom ciśnienia w kole.

Po pierwsze:

Należy upewnić się czy w oponach występuje odpowiedni stan ciśnienia.

Chcesz aby jazda odbywała się płynnie i komfortowo? Zasada jest taka: zarówno zbyt niskie jak i zbyt wysokie ciśnienie powietrza w oponach powoduje opory toczenia. Ponadto odpowiednie uzupełnianie powietrza zapobiega nadmiernej eksploatacji opon oraz ich niszczeniu.

Wraz ze spadkiem ciśnienia jazda staje się coraz mniej komfortowa. Dlatego odczuwamy wszelkie bodźce napotkane podczas jazdy. Jednym z czynników, który warunkuje odpowiednią przyczepność koła do podłoża oraz dynamikę jazdy jest wskazany poziom ciśnienia. Zazwyczaj jego wartość producenci umieszczają bezpośrednio na oponie. Określa się go za pomocą wartości minimalnej i maksymalnej stanowiących przedział optymalnego ciśnienia w kole. Jest ono wyrażane w: [Pa] ? paskalach, [bar] ? barach, [atm] – atmosferach fizycznych oraz [PSI] – Funt-siła na cal kwadratowy. Poruszając się w terenie bezpieczny przedział ciśnienia w kole rowerowym będzie wahał się w granicach 40-55 psi, czyli od 3 do 4 atm. Do mierzenia stanu powietrza w kołach służy manometr. Zazwyczaj pompki posiadają to urządzenia już wbudowane. Zanim dobierzesz pompkę zorientuj się, jakiej potrzebujesz. 


W PLENERZE

Nie ulega wątpliwości, że pompka jest jednym z akcesoriów, które warto mieć zawsze w plecaku. Każdy rowerzysta wskaże ją jako jedno z najważniejszych narzędzi podczas wycieczki. Prawdą jest, że doświadczając nie do końca przyjemnego zrządzenia losu w postaci „flaka”, poczciwa pompka wybawia nas przed wracaniem do domu pieszo. Na wszelki wypadek warto w drodze mieć dobrą pompkę, która będzie niedroga i kompaktowa. Ponadto można również nią dopompować powietrze w kole, gdy uznamy, że jest go mało. Tutaj zdecydowanie poleca się pompka ręczna. Nieduża, w wersji mini, dzięki czemu bezproblemowa w transporcie. A może pompka stacjonarna? Podczas wypraw rowerowych można z powodzeniem napompować nią materac dzięki wymiennym końcówkom dołączonych do niej w zestawie. Szkoda tylko, że ze względu na swoją wielkość trudno zabrać ją w trasę.

NA MARATONIE ROWEROWYM

Pierwszy rzut oka? Wygląda jak pompka ręczna, jednak nią nie jest. Pompka na CO2 zamiast siły mięśni wykorzystuje ciśnienie z pojemnika ze sprężonym gazem, którym zazwyczaj jest dwutlenek węgla. Pompka CO2 pompuje z szybkością błyskawicy.

W DOMU

Sensownym pomysłem jest również dysponowanie pompką stacjonarną. W mieszkaniu czy domowym garażu pompuje się nią o wiele szybciej, a do tego wyposażona jest w manometr, który stwarza warunki do regularnego kontrolowania ciśnienia w oponie. Duże i wydajne, używane w profesjonalnych serwisach rowerowych. Z pompki stacjonarnej korzystać można w zależności od potrzeb. Wężyk obowiązujący w tego typu pompkach ułatwia ustawienie jej w wygodnym miejscu, nieco dalej od roweru. Koło samochodu czy taczki również jej nie straszne.


Każdy, kto posiada rower z pewnością zauważył, że istotny przy pompowaniu jest rodzaj wentyla, czyli otworu, którym powietrze wnika do dętki.

Zawór Presta ? zwany także wentylem SV lub rzadziej FV ze względu na najmniejszą średnicę przoduje w obręczach rowerów profesjonalnych i amatorskich, w których ważna jest wytrzymałość koła, a mniejszy otwór w obręczy nie osłabia jego konstrukcji. 

Zawór Dunlopa ? zwany wentylem DV, jest najprostszym i najbardziej rozpowszechnionym wentylem rowerowym. Występuje głównie w najtańszych rowerach i może być on pompowany pompkami samochodowymi.

Natomiast zawór Schradera zwany, jako wentyl samochodowy oraz AV znalazł zastosowanie w dętkach rowerowych i samochodowych. Rywalizuje z zaworem Dunlopa, gdyż mają podobną średnicę i pasują do tych samych obręczy.Zanim podejmiemy jej zakup musimy rozpoznać rodzaj wentyla w naszym rowerze. Ze względu na to pompka powinna posiadać wymienne końcówki, dzięki którym możliwe będzie odpowiednie dopasowanie przewodu pompującego.

Leave a Comment

Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comment: